Jump to content
Sign in to follow this  
patrykozaur

Propozycje od weterana na ekonomie serwera i nie tylko

Recommended Posts

Siema, z tej strony patrykozaur123, były lider Sali Ground (około roku 2015/2016, teraz wróciłem po tylu latach). Przychodzę do was z kilkoma ciekawymi pomysłami, które pomogły by w ekonomii serwera.

Zacznę jednak od głównego problemu. Serwer cierpi na potężne pay2win. NIE znaczy to oczywiście, że jak wydamy dużo realnych pieniędzy to będziemy jedni z najlepszych na serwerze. To znaczy, że gracz, który wykupił zawartości za złotówki będzie o wiele dalej niż gracz, który tego nie zrobił, jeśli grają taką samą liczbę godzin. Przez to, że istnieją transakcje zewnętrzne, nie można mówić o całkowicie wolnym rynku na serwerze, a dlatego będzie rosła inflacja (mniej rzeczy będziemy mogli kupić za taką samą liczbę bz). Grałem bardzo długo na tym serwerze i te wszystkie zjawiska są dobrze widzialne. Jakie są moje pomysły na poprawę:

1. Usunięcie z SMS Shopu możliwość kupienia bz. Wtedy administracja będzie dbała o stały przyrost bz z naturalnych źródeł jak farmy, zabijanie poków, survival. Doprowadzi to z czasem do stabilizacji wielu cen. Oczywiście inne dobra, które są niewymienialne na bz mogą być na SMS Shopie, gdyż wtedy w całości wolny rynek będzie rządził ceną tych itemów. Tutaj prośba do administracji, żeby zwartościowała rzeczy w sklepie na stronie internetowej.

 

 2. Druga spraw to są shiny pokemony. Całkowite usunięcie Voucherów na shiny (to samo może tyczyć się zmiany naturki, +1IVS itd) lub maksymalne zminimalizowanie. Co to spowoduje? Znaczy wzrost zainteresowaniem /losujpoke tym samym vipem.  Podniesienie wartości pokemonów shiny, jako dobra szczególne, gdyż w każdej grze pokemon zdobyć poka shiny było niezwykle ciężko, może warto do tego wrócić.

 

3. Regulacja transakcji pozaserwerowych, czyli ograniczenie wymiany poków i bz za złotówki (mowa o relacji gracz-gracz). Wiem, że serwer ma z tego korzyści, ale na dłuższą metę będzie to negatywne. Wyobraźmy sobie sytuacje, gracz który kupił za zł pokemony od innego gracza ma znacznie większy kapitał od gracza, który tego nie zrobił. Nie dochodzi do zwiększenia liczby tych pokemonów, ponieważ to była czysta wymiana między graczami, więc nie można mówić o regulacji rynku. Co się dzieje jak dany gracz wyda na cały skład, no ma większe szanse na lidera, na wygranie turnieju (wiem, że nowe zasady związane z liderem, ale z autopsji wiem, że 2 mocarne pokemony mogą wygrać całe rekru). Jakie jest możliwe rozwiązanie tego problemu? Nie jestem pewny, ale mam taki pomysł:
 

Specjalne oznaczenia na tych pokemonach (jeśli to możliwe). Takie oznaczenia uniemożliwiałoby używanie takiego pokemona na walkach o lidera, z liderem czy specjalnych turniejach (chyba że organizator będzie miał inny kaprys), żeby ludzie sprytnie nie obchodzili systemu to też zaraz innej wymiany dóbr, jak bz, itemki itd.

 

Co znaczą opisane 3 sytuacje, gdy je połączymy w jedną? Inflacja, pay2win, strata na wartości wielu poków przez vouchery. Skutkiem tego na pewno będzie (w sumie już to w miarę dobrze widać) brak nowych graczy, ponieważ inflacja najbardziej odbija się na najuboższej warstwie. Bogaci gracze, mają z czego płacić coraz to większe sumy, gdyż mają zabezpieczenie w innych dobrach (jak pokemony, itemki itd). Niezadowolenie serwera (które jest już obserwowane), że osoby, które kupują pokemony za prawdziwe pieniądze mają o wiele łatwiej, niż osoby, które muszą je łapać lub kupować z zarobionych pieniędzy (co do vipa, to akurat sytuacja jest inna, bo dostajemy dostęp do expowisk, gdzie i tak musimy szukać i łapać pokemona, nie dostajemy darmowych bz). Więc na krótką metę to daję dobre pieniądze serwerowi, ale po dłuższym czasie będzie problem z graczami i z ilością bz, przez co prawdopodobnie będzie trzeba robić nową edycje. Dobra to nie koniec, lecę dalej:


4. Przedmioty ekskluzywne. Moim pomysłem jest wsparcie graczy, którzy dużo czasu spędzają na serwerze. Dlaczego akurat ich? Ponieważ przyczyniają się do renomy serwera, są w stanie pomóc nowym graczom, doświadczenie pozwala im na większą wiedzę i istnieje duża szansa, że zaproszą kogoś z zewnątrz. Czyli to tzw. niewidzialny zysk dla serwera, czy jak kto woli dobra reklama. No ale reklama nie będzie dobra gdy nie podniesiemy im możliwości zdobycia tego co mogą dostać ludzie za prawdziwe pieniądze. Mam na myśli megastone i inne tym podobne rzeczy. Kiedyś je dało zdobyć się z pokechestów, oczywiście było ich za dużo i był nadmiar wszelkich TM’ów itd. Tutaj ukłon w stronę gracza „witrox”, który pomógł mi wymyślić sposób na zdobycie takich itemków. Mianowicie Bossy, Boss respi się w normalnych okolicznościach dość rzadko (nie wiem czy się da, ale można zostawić expowisko na blissey bossach bez itemów np), więc można byłoby dać 20%, 10% lub 5% na dropnięcie specjalnego itemka. W tym megastone, eksluzywne TM’y, holdery itd. Nie jest to jakoś specjalna maszynka do znajdowania itemów, ale ukłon w stronę długo grających graczy, którzy spędzają na pokecrafta mnóstwo czasu. To zachęci do pozostania na serwerze nowych graczy i jest to w pewnym sensie reklama, czyli zysk.

 

To tyle co do ekonomii serwera, teraz mniej ważne lub kosmetyczne sprawy:

 

5. Reanimacja kasyna (wiem, że ustawa antyhazardowa i wgl, ale jest możliwe, jeśli za prawdziwe pieniądze nie będzie się dało zdobyć bz). Kasyno było z pokecraftem bardzo długo, jakoś od 2015 jeśli dobrze pamiętam i było kiedyś bardzo chętnie odwiedzanym miejscem. Moim pomysłem na ożywienie kasyna byłoby coś na wzór „Puli”. Gracze wpakowują tam pieniądze i mogą wygrać dane nagrody na bazie tego ile pozostali w kasyno wpakowali (jakiś tam procent z tego). Jeśli jakiś dwóch graczy wyda  30 sztabek (bo lepiej to by było robić na sztabkach, patrząc po prawdopodobieństwie i cenach skupu w sklepie).  To kolejny gracz, który trafi 3 takie same dane pokeballe wygra jakiś procent z tych 30 sztabek. Oczywiście to wszystko rośnie proporcjonalnie. Taki mini hazard, także napędza gospodarkę serwera, gdyż wygrywający gracze, będą mogli kupować pokemony za wygrane złoto, a przegrani jeśli będą chcieli się „odbić” to zdecydują się łapać pokemony i je sprzedawać.

 

6. Przejrzystość. Ludzie często na chacie pytali się gdzie jest jakiś warp czy tego podobne i rzeczywiście ciężko jest zapamiętać, Kanto jest w innym miejscu niż Johto, w innym miejscu są jeszcze eventowe rzeczy jak Wipe, w innym jest arenka. Oprócz tego cały spawn jest bardzo duży i mega dużo zbędnych elementów, które burzą przejrzystość (taka sama sytuacja z muzeum). Wiem, że na nowej edycji spawn i muzeum są już gotowe, ale prosiłbym o zebranie w jedno miejsce wszelkich warpów, tak aby łatwiej było je odszukać.


7. Na koniec zmiana czysto kosmetyczna i może wydawać się subiektywna, ale prosiłbym o rozważenie zmiany w Sali ground. Kiedyś w Sali ground klimat był zupełnie inny, taki lekko ponury, dużo ziemi, widać było, że to sala Ground, a aktualnie nadmiar Glowstone’ów spowodował, że sala jest jasna i zielona niczym sala Grass. Być może rozwiązaniem byłoby umieszczenie lamp zamiast Glowstone. No trochę spędziłem życia w tej Sali, to chyba można powiedzieć, że wiem co mówię.

 

 

Rozumiem, że nie wszystkim powyższe pomysły mogą się spodobać i jeśli macie jakieś zastrzeżenia, to proszę piszcie pod tym postem, w celu rozpoczęcia dyskusji o sytuacji na pokecrafcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomysł 3 trochę z słaby że tak powiem bo płacę to wymagam jest to bezsens że jeżeli zapłacę za pokemona to nie mogę go używać na liderze i turkach 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No najlepiej bym całkowicie takie coś wywalił jak było kiedyś. Jest to głównie po to, aby zmniejszyć różnice pomiędzy graczami, którzy płacą i tymi, którzy grają bardo długo (tym samym oddziałując na gospodarkę serwera). Turnieje i walki o lidera mogą być uznane spokojnie jako te dające dużo korzyści, więc jeśli pozwolić używać tak kupionych pokemonów tam, to można mówić spokojnie oo potężnym pay2win. No w walce o lidera, można by się zastanowić rzeczywiście, bo odznaka nie ma wartości materialnej. Jak wcześniej zaznaczyłem, pay2win jest zjawiskiem wyjątkowo szkodliwym, więc trzeba byłoby to jakoś ograniczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, patrykozaur napisał:

No najlepiej bym całkowicie takie coś wywalił jak było kiedyś. Jest to głównie po to, aby zmniejszyć różnice pomiędzy graczami, którzy płacą i tymi, którzy grają bardo długo (tym samym oddziałując na gospodarkę serwera). Turnieje i walki o lidera mogą być uznane spokojnie jako te dające dużo korzyści, więc jeśli pozwolić używać tak kupionych pokemonów tam, to można mówić spokojnie oo potężnym pay2win. No w walce o lidera, można by się zastanowić rzeczywiście, bo odznaka nie ma wartości materialnej. Jak wcześniej zaznaczyłem, pay2win jest zjawiskiem wyjątkowo szkodliwym, więc trzeba byłoby to jakoś ograniczyć.

 to że ktoś ma pieniądze i kupuje pokemony to nie oznacza że będzie umiał nimi zagrać z tym pomysłem jestem na nie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra to jeszcze raz napiszę co to jest Pay2Win i jakie to przynosi skutki długo i krótko terminowe. Całkowita kalka z angielskiego "zapłać, aby wygrać" może zostać źle zrozumiana przez wielu ludzi nieobytych w tym terminie, bardziej by pasoowało "zapłać, aby mieć łatwiej i szybciej realne korzyści w grze". W poszczególnych grach działa to tak: Możemy wyexpić postać i pozdobywać przedmioty z różnych lokacji, ale spędzić nad tym kilka dni albo możemy to wszystko zrobić za prawdziwe pieniądze w kilka minut. Do tego dochodzi fakt, że nie są to kosmetyczne zmiany, ale realne korzyści, które pomagają nam w walce, dalszym zdobywaniu przedmiotów, wygrywaniu turniejów itd. Takie gry właśnie nazywamy Pay2Win. Tyle z definicji i wyjaśnień. Teraz skutki, które łatwiej będzie zilustrować na przykładzie. Gracz X i Y zaczynają grać w tym samym momencie na serwerze. Gracz X to osoba, która z chęcią wyda mnóstwo pieniędzy które ma, a gracz Y to osoba, która woli zdobywać wszystko sama. Zaczynając łapać, expić poki, nawet jak się na tym znasz i spędzasz sporo czasu, to nie zajmie ci to krótko. Mi po powrocie na nową edycje, zajęło 5 dni na zebranie składu Ground od zera, a wiem jak działają różne mechanizmy na serwerze (w sensie mechanizmy społeczne), a i tak nie zdazylem z EVS i nie były to bardzo mocne pokemony. Szacuję, że dla  gracza, który spędza bardzo dużo czasu na pc i zna się na tym, zebranie mocnego składu od całkowitego zera zajmie około 1,5tyg minimum. Oczywiście jest to przypadek spotykany bardzo rzadko, przeciętnemu graczowi zajmie to znacznie dłużej. Więc załóżmy, że Gracz Y spędzi tydzień na zebranie składu. Gracz X w tym czasie kupi o wiele lepszy skład w kilka minut. Jeśli obaj są równo ogarnięci to gracz X ma znaczne szanse wygrać z graczem Y. Jest to widoczne Pay2Win. Teraz skutki psychologiczne (najprawdopodobniej) obu graczy. Gracz X po pewnym czasie rezygnuje przez nudę i brak nowych wyzwań, a gracz Y rozumie, że nie ma sensu spędzać tyle czasu nad grą, jak inni mogą zdobyć to KILKADZIESIĄT razy szybciej, więc też zrezygnuje. Jest to bardzo dobrze zbadany proces, twórcy gier decydują się na Pay2Win aby zebrać natychmiastowe pieniądze, ale grach długoterminowych to traci sens, a PC można uznać, że już trochę żyje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, patrykozaur napisał:

No najlepiej bym całkowicie takie coś wywalił jak było kiedyś. Jest to głównie po to, aby zmniejszyć różnice pomiędzy graczami, którzy płacą i tymi, którzy grają bardo długo (tym samym oddziałując na gospodarkę serwera). Turnieje i walki o lidera mogą być uznane spokojnie jako te dające dużo korzyści, więc jeśli pozwolić używać tak kupionych pokemonów tam, to można mówić spokojnie oo potężnym pay2win. No w walce o lidera, można by się zastanowić rzeczywiście, bo odznaka nie ma wartości materialnej. Jak wcześniej zaznaczyłem, pay2win jest zjawiskiem wyjątkowo szkodliwym, więc trzeba byłoby to jakoś ograniczyć.

Po chuju. Nie nazwałbym p2w kupowaniem poków skoro większość robiących to graczy tbh nawet nie umie grać, chłop sb kupi poki mimo że nie potrafi grać i odrazu rozwali cały serwer X D

 

Ps. psc shop to jest jedyna rzecz która trzyma ten serwer przy życiu

Edited by TeQuillo
  • +1 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wytłumaczyłem zjawisko komentarz niżej. Pay2Win nie istnieje tylko po to, aby wygrywać, ale też po to aby mieć łatwiej. Nie napisałem, że każdy kto kupi sobie poki za zł będzie rozwalał system, odnosi się to do poke jak i innych gier pay2win.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet jeśli, to tak jak wspomniałem usunięcie psc shopa to jedno znaczne wymarcie prawie całego serwera jak na moje. 90% community które potrafi grać odejdzie bo nie będzie miało korzyści z serwera a zostaną tylko ci którzy czerpią z tego mniejsze przyjemności, lub nie przejrzeli jeszcze na oczy jak ten serwer naprawde wygląda

Edited by TeQuillo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie pay2win XD? co ty chłopie gadasz, na serwerze legend nie kupujesz bezpośrednio za pieniądze z sms shopu tylko od graczy, którzy je złapali na nalotach. O itemach już nie wspomnę, bo żeby stać się lepszym trzeba kupić dobre pokemony, a nie itemy. Bz są kupowane, lecz ich cena nie jest korzystna i nie opłaca się moim zdaniem ich kupować, a tym bardziej bz z sms shopu nie zmieniają aż tak sytuacji na serwerze. Wiele więcej bz zdobywa się podczas eventu ufo/build battle- tam można zdobyć ich kilka tysięcy i to jest istotna sprawa.

Pokemony shiny zazwyczaj są słabsze i wyglądają w 90% gorzej od bazowych- częściej są wykorzystywane vouchery na zmianę w formę haloweenową. Te są o wiele ciekawsze i na 100% usunięcie tego vouchera nie zwiększy kupujących losujpoke, bo ono jest jedynie do zdobycia legend. Co do +1 albo natur- te vouchery są eventowe i nie było ich dużo, nic negatywnego nie wnoszą do ekonomii serwera(chyba że wbije Vkick i zacznie te vouchery dawać na lewo i prawo XD).

Kupowanie pokemonów gracz-gracz przez psc shop działa w ten sposób, że ci którzy odchodzą z serwera sprzedają pokemony, bo nie ma sensu żeby legendy się kisiły przez lata w ich pc i inni gracze mogą tymi legendami grać. Zyczu dostaje 30% z tego, więc jeżeli są korzyści- nie ma sensu tego usuwać. Każdy serwer tak działa, że jak ktoś ma pieniądze, będzie miał lepiej- na tym też polega życie.

Rekrutacjami się bardzo dużo zajmuję i poza salą ice(dobry colyster) nie ma takiej możliwości, żeby wygrać 2ma pokemonami.

Co do punktów 4 i 6 się zgodzę, warto nagradzać osoby grające dłużej na serwerze, a spawn poza byciem ładnym jest bardzo mało praktyczny.

Kasyno o ile dobrze pamiętam będzie albo usunięte albo zmienione, a co do sali groud- sale mają pełnić funkcję praktyczną, nie wyglądową. Jednemu sala się spodoba drugiemu nie. Przykładem jest moja sala fighting(która była na działce), każdy uważał, że jest dobra, ale znalazł się taki Fisiek co mu ona nie przypasowała i zrobił swoją własną. Dlatego na nowej edycji zostało już to ustalone będzie tylko jedna sala danego typu i NIE będzie można robić własnych sal na testowym i przekładać je na serwer główny, bo aktualny lider ma takie zachcianki.

Każde działanie mające na celu zmniejszenia znaczenia tych co wydają pieniądze jest bez sensu. Z czegoś zyczu musi zarabiać, a robiąc takie zmiany które zaproponowałeś bardzo zmniejszyłyby dochód z serwera dla zycza.

  • +1 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie mogą się z tobą zgodzić z dwóch powodów, doświadczalnego i statystycznego. Gry Pay2Win są najczęściej tworzone, aby zdobyć nagły zysk, potem popularność znacznie spada. Im mniej P2W tym gra dłużej utrzymuje się w dobrej kondycji. Oczywiście jest to statystyka, więc zdarzają się od niej odchylenia. Dlatego tu przedstawię drugi argument. Można spokojnie powiedzieć, że jestem emerytem tego serwera i rozwój pokecraft przechodził właśnie w czasie kiedy P2W nie było prawie widoczne oraz był całkowity zakaz wymiany pokemonów za prawdziwe pieniądze. Oczywiście było jeszcze pełno innych czynników decydujących o rozkwitu serwera, ale mały P2W zdecydowanie był jednym z najbardziej znaczących. TE dwie przesłanki pozwalają mi stwierdzić z dużą pewnością, że graczy by nie ubyło, a z czasem nawet by przybyło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic już z tym nie zrobię, że chcesz pokecrafta bardziej przyjaznego dla f2p. Pokecraft to nie jest lol (jedyne co można kupować to skiny do championów), tu są inne realia i z czegoś serwer zarabiać musi(kiedyś pokecraft należał do denka i mu aż tak to nie przeszkadzało, że serwer daje mało dochodów, bo miał inny serwer z którego dostawał więcej).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coku, wydaje mi się, że dobrze opisałem wymiany gracz-gracz, nie mówiłem o zdobywaniu pokemonów z SMS shopu, ponieważ to wcześniej sprawdzałem czy się da. Jeśli w którymś miejscu tekst jest chaotyczny, to mogę dokładniej to wyjaśnić. Niżej w komentarzach tłumaczę dokładniej zjawisko P2W, więc zalecam je także przeczytać. W grach oryginalnych od Nintendo Co. pokemony shiny były wyjątkowo wartościowe, tu nie chodzi czy lepiej czy gorzej wyglądają, ale jak stworzy się wartościowy obraz tych shiny, to właśnie przyniesie to korzyści dla /losujpoke. Teraz jest dla legend, później będzie dla shiny, czyli więcej osób się skusi. No co do sali ground jak móowilem, sprawa subiektywna w miarę, ale myślę, że mogę się spokojnie o tym wypowiedzieć, jak rok siedziałem na ground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie da się edytować z jakiś przyczyn postu, więc niestety muszę pospamić. Nie napisałem nigdzie, że chciałbym przyjaznego f2p, bo rozumiem co to jest prowadzenie działalności gospodarczej. Chciałem ograniczenia p2w, dla lepszych warunkow na serwerze i najprawdopodobniej większych zysków z czasem. Wydaje mi się w temacie ekonomii mam wystarczającą wiedzę i pomimo braku kompetencji, swoje wiadomości buduję o prace i wypowiedzi ludzi z kompetencjami. Porównanie poke do lola wydaje mi się nie na miejscu, bo lol ma czynnik p2w na poziomie 0% (Nie licząc przewagi związanej z animacją/kolorem niektórych skórek, ale nad tym ciągle pracują). Jedyne co proponuję to cofnięcie się oo kilka lat z p2w albo chociaż ograniczenia tego.

 

wiadomość do reszty, co będzie to komentować:

Czytajcie komentarze, bo tam wyjaśniam wiele rzeczy

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, patrykozaur napisał:

rozumiem co to jest prowadzenie działalności gospodarczej.

2 godziny temu, patrykozaur napisał:

Wydaje mi się w temacie ekonomii mam wystarczającą wiedzę i pomimo braku kompetencji

Potezny KEKW 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może rzeczywiście niewystarczająco rozwinąłem swoje wypowiedzi w tym temacie i przez wyrwanie z kontekstu brzmią na słowa poważnego inwestora, a takim oczywiście nie jestem. Więc rozwijając, aby przeciętni ludzie zrozumieli to miałem na myśli wystarczającą wiedzę do tego konkretnego tematu i jak później napisałem opieram się na osobach, które posiadają odpowiednie kompetencje. Co do zrozumienia działalności gospodarczej, to ciężko nie zrozumieć tego terminu i zjawisk z nim związanych, więc jeśli będziesz miał problemy z przyswojeniem tej wiedzy, to możesz mi spokojnie napisać, abym ci wytłumaczył. Wszystko najprościej jak się da, to wtedy przytaczane fragmenty mojej wypowiedzi już nie będą w jakikolwiek zabawne, chciałbym także o poważne komentarze, chyba, że proszę oo zbyt dużo na twoje intelektualne progi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, patrykozaur napisał:

Co do zrozumienia działalności gospodarczej, to ciężko nie zrozumieć tego terminu

^v

2 godziny temu, patrykozaur napisał:

bo rozumiem co to jest prowadzenie działalności gospodarczej

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście jak na osobę wybiórczą i nieoczytaną wyrwałeś całkowicie z kontekstu moje wypowiedzi, najprawdopodobniej w celu ośmieszenia mnie i ukazaniu racji, której nie masz. Zjawiska związane z działalnością gospodarczą to także jej prowadzenie, zamykani, przejmowanie itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak żeby rozjaśnić, bo jako ta mniej liczna cześć społeczeństwa, charakteryzacja się wysoką inteligencją mógłbyś nie zrozumieć. Odnośnie do twojego rozumienia „prowadzenia działalności gospodarczej”, uważasz że poprzez ucięcie prawie całego dochodu z serwera, zyczynski zyska graczy i mnóstwo pieniędzy, a jedynym powodem, dla którego trzeba uciąć dochód, jest fakt ze gracze, którzy coś kupili mogą łatwiej zdobyć pokemony które gdy nie potrafią grac nie zagwarantują im żadnego zwycięstwa. Fakt że nie zagwarantują jest oczywisty i mogę to potwierdzić jako jedna z lepszych osób w pvp na tym serwerze. Nigdy nie wydałem ani złotóweczki na pokemona bądź item, parę razy przytrafiło mi się kupic vipka/losujpoke (mniej niż 10) a mimo to wygrałem większość turniejów, w których startowałem. Uważasz też, że ludzie będą kupowali zawartość, która nie daje im nawet najmniejszej przewagi, podczas gdy na serwerze będzie grało najprawdopodobniej nie więcej niż 100 osób, wiec nie będzie możliwości flexowania pokemonami shiny czy innymi przedmiotami kosmetycznymi. Gdyby nie dotarło do ciebie to co pisze zastanów się nad tym dlaczego zupełnie nikt cie nie poparł i nie wiem poczytaj jakaś książkę czy coś, bo widzę ze chcesz się czymś wykazać, a bardzo mało wiesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie aktualna sytuacja na serwerze ukazuje, że pokemony shiny oraz "ekskluzywne przedmioty" nie spełniają swojej roli "flexowania się" gdyż są zbyt popularne. Jest napisane w moich komentarzach wyżej czym dokładnie jest p2w, w tym czym jest zdobywanie realnych korzyści pokecrafcie jak i na innych grach o podłożu p2w. Można powiedzieć, że ekonomią się interesuję, co oczywiście nie znaczy, że wiem o niej wszystko, a raczej mniejszość. Zalecam takie postacie jak Lawrence czy Friedman. Dziecko Dunninga prawdopodobnie tego nie zrozumie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie spełniają swojej roli bo są bezużyteczne, kiedyś spełniały bo nikt nie zdawał sobie z tego sprawy, teraz nie ważne jak rzadkie by były nie będą nic znaczyć, dla każdego kto choć trochę ogarnia i mogę ci to zagwarantować. Bardzo smieszny jest fakt ze starasz się każdemu wytłumaczyć znaczenie pay2win, mimo ze każdy doskonale rozumie ten termin i problem nie w tym ze ktoś nie potrafi zrozumieć co chcesz zmienić, czy czym jest p2w, tylko twoje propozycje są totalnie bezużyteczne i niepraktyczne, nie licząc sugestii dotyczącej chaotyczności spawnu, ale to zapewne jest już zmienione bo na nowej edycji będzie nowy spawn. Ale jeszcze śmieszniejsze jest to ze nikt cie nie poparł na serwerze minecraft pokemon, a bierzesz się za jakiegoś wielkiego znawce ekonomi i nazywasz mnie dzieckiem Dunninga XDD 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ta wypowiedź pasuję w sumie na miano dziecka Dunninga. Wydaje mi się, że pytanie się jakie pay2win występuje na serwerze jest wystarczającym powodem, żebym to wyjaśnił. Właśnie są jak najbardziej praktyczne i działające w wielu mechanizmach czy to społecznych czy ekonomicznych. Dla mnie większego znaczenia nie ma czy zostanę poparty przez pół serwera czy przez 2 lub 3 osoby, Darwin Czy Mendel też byli krytykowani na początku (oczywiście nie porównuję się do tych geniuszy, ale używam w miarę prostej analogii). Mam w planach w przerwach między semestrami sobie pograć trochę, więc przydałoby się, żeby ekonomia nie upadła po roku. To jest tylko pomysł, co można zmienić na tym serwerze. Założenie, że ludzie kiedyś byli głupsi (stosuję termin "nie zdawali sobie sprawy" jako uszczerbek na wiedzy) jest mega idiotyczne. Tak jak w innych grach nie gra się tylko po to aby wygrywać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×